.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛
پارک موزه دفاع مقدس بزرگترین اتفاق عمرانی ساری است
شمال نیوز: تعهدات شهرداری ساری به پارک موزه دفاع مقدس مازندران در دست اجرایی شدن است و آنچه شهرداری به این موزه تعهد دارد را انجام می‌دهیم.

شمال نیوز - سیده سعیده فلاح: مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور دفاع مقدس گفت: در عرصه فرهنگی کمتر به قابلیت های مازندران پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز، سردار سید محمد باقرزاده شامگاه یکشنبه با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مازندران یک استان فرهنگی در کشور است گفت: اگر چه مازندران در زمینه های مختلف مورد بی مهری قرار می گیرد ولی اقتضا می کند مردم این دیار زمینه این بی مهری ها را افزایش ندهند.

وی افزود: در عرصه فرهنگی کمتر به قابلیت های مازندران پرداخته شده است.

سردار باقرزاده با اشاره به نقش مازندران در دفاع مقدس گفت: متاسفانه ما دچار یک سری کارهای موسمی در کشور شده ایم .

وی ادامه داد: در مباحث دفاع مقدس صرفا به یادواره ها و کنگره ها اکتفا شده است در حالیکه بنا به تدبیر مقام معظم رهبری کار فرهنگی باید عمیق، ماندگار و اثربخش باشد و ساخت پارک موزه به این ماندگاری کمک می کند.

رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: موزه های دفاع مقدس زمانی می تواند اثربخشی داشته باشد که از همه ی قابلیت های هنری و فناوری استفاده شده باشد.

وی در خصوص مکان موزه با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری دراین زمینه اظهار داشت: مکان موزه باید در منطقه گردشگری و جایی باشد که بتواند خصوصیاتی از نبرد را نشان دهد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس با اشاره به نقش محوری مازندران در عملیات فاو در دفاع مقدس گفت: استانی با این پیشینه تاریخی هنوز یک موزه تاریخی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: پارک موزه دفاع مقدس در مازندران با 75 هکتار وسعت بزرگترین موزه از نظر مساحت در کشور خواهد بود.
سردار باقرزاده در پایان تخصیص 0.5 درصد اعتبارات شهرداری ساری را برای احداث پارک موزه مرکز استان خواستار شد.
ساری تنها مرکز استانی است که موزه ندارد.

ساری تنها مرکز استانی است که موزه ندارد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: ساری تنها مرکز استانی است که موزه ندارد.

سردار "عبدالله ملکی" با بیان اینکه احداث پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند 126 میلیارد تومان اعتبار است افزود: در سال 92 از مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار ملی فقط یک میلیارد تومان به پارک موزه اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استانی است که موزه ندارد گفت انتظار داریم شهرداری ساری نگاه ویژه‌ای به پارک موزه دفاع مقدس مازندران داشته باشد

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه پارک موزه، مسیر دسترسی ندارد خواستار شد تا احداث خیابان دسترسی به پارک موزه در اولویت کاری شهرداری ساری قرار گیرد.

پارک موزه دفاع مقدس بزرگترین اتفاق عمرانی ساری است

شهردار ساری با حضور در جلسه علنی شورای شهر ساری گفت: پارک موزه دفاع مقدس بزرگترین اتفاق عمرانی ساری است .

مهدی عبوری افزود: زمانی که این پروژه به سرانجام برسد قطعا در همه ی بخش های ساری و مازندران اثرگذاری خواهد داشت.

شهردار ساری افزود: تعهدات شهرداری ساری به پارک موزه دفاع مقدس مازندران در دست اجرایی شدن است و آنچه شهرداری به این موزه تعهد دارد را انجام می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه در خصوص مکان و جاده دسترسی به پارک موزه در اولویت شهرداری قرار دارد اظهار داشت: این مسیر به گونه ای است که بسیاری ازشهروندان ممکن است ندانند پارک موزه در کجا قرار دارد.

شهردار مرکز استان انجام کارهای فرهنگی را حلقه ی مفقوده در این پروژه عنوان کرد و افزود: معاونت فرهنگی شهرداری بعنوان نماینده شهرداری مسئولیت این بخش را برعهده دارد.

عبوری در خصوص تخصیص اعتبارات شهرداری به احداث پارک موزه مازندران خاطرنشان ساخت: به دلیل اینکه بودجه سال 93 مصوب شده باید منتظر متمم بودجه باشیم که به نیمه دوم سال می رسد.

با برداشت ناصحیح بعضی از مدیران شهری آن روز شاید خیلی از امتیازات را از دست داده ایم

علیجان شمشیربند در این جلسه با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و نهم اردیبهشت روز شوراها ضمن یادآوری به پیگیری و احداث پارک موزه دفاع مقدس در صحن شورای سوم با سردارباقرزاده و شورای وقت اظهار کرد: متاسفانه با برداشت ناصحیح بعضی از مدیران شهری آن روز شاید خیلی از امتیازات را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس می تواند بزرگترین حرکت فرهنگی در مرکز استان باشد افزود: این پارک موزه مسیر تاریخی مازندران به همراه فضای فرهنگی تفریحی ورزشی با محوریت ارزش های ایثار شهدای گرانقدر در دفاع مقدس است.
عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه این پروژه یک پروژه فرهنگی ملی و استانی است اذعان داشت: انتظار می رود تا از بودجه ملی و استانی بیشتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: دوره چهارم شورای شهر ساری به همراه شهردار در حد و اندازه خودش درخدمت همه شهدا و خدمتگزاران شهدا هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بی نام 7 ارديبهشت 1393
از سردار باقرزاده متشکرم که پیگیر خاطرات جوانانی هستند که از جان برای این آب و خاک مایه گذاشتند لااقل امروزیها بدونن در زمان جنگ هر ثانیه تحریم بوده و با تمام وجود همدل-خالص و بی ریا اااااابودن از زحمات شما بعنوان یک مازندرانی با تعصب سپاسگزارم.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 ارديبهشت 1393
سردار باقرزاده فرزند ساری، افتخار مازندران
نا شناس 8 ارديبهشت 1393
سلام/تشکر از حمایت هابی مجموعه اعضای شورای شهر ساری و شهردار محترم و بخصوص سردار شمشیربند رئیس کمیسیون فرهنگی شورا از پارک موزه دفاع مقدس در ساری که در صورت تکمیل این پروژه به یک مرکز فرهنگی و تفریحی در کشور تبدیل می شود
نا شناس 8 ارديبهشت 1393
سلام و درود بر شهدا و ایثارگران و خانواده های انها
درود بر شورای شهر و شهردار محبوب مرکز استان
درود بر سردار باقر زاده ساروی
نا شناس 8 ارديبهشت 1393
درود ورحمت خداوند مهربان بر سردارباقرزاده
سردار جنابعالی بیشتر و بهتر از دیگر عزیزان با خطیب دانشمند شهیدعبدالوهاب قاسمی اولین نماینده مردم فهیم ساری در مجلس شورای اسلامی آشنایی دارید واستحضار دارید شهید بزرگوار خدمات بسیاری را در قبل وبعد از انقلا ب داشتند و تا قبل از شهادت در جبهه های نبردحق علیه باطل هم حضور پیدا نمودند و همچنین فرزند برومندش روحانی شهید صادق قاسمی در عملیات رمضان به شهادت رسید لیکن در نماهنگ هایی که پارک موزه پخش می نماید تصویری از این شهید مظلوم مشاهده نمی شود لذا از جنابعالی که از قبل از انقلاب با ایشان حشر ونشر داشتید توقع دارد التفات فرمایید .اجرکم عندالله . ارادتمند: مهدی قاسمی
نا شناس 9 ارديبهشت 1393
ازشما سرداران اسلام نهایت تشکر را دارم به عنوان یک بسیجی مخلص . خدا قوت
جفرهسيني 23 بهمن 1394
ما بايد در ساري پارك زيادي داشته باشيم ممنون

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.